Ohjeita

Tästä osiosta löydät seuraavat ohjeet.

  1. TV-boksin ohje
  2. WLANin käyttöohjeet
  3. Reklamaatio-ohje ja vahinkoilmoituskaavake
  4. Tietoa laskutuksesta

Valokuituliittymän hankkimiseen liittyvät kysymykset ja vastaukset löydät UKK-osiosta.

1. TV-boksin käyttöohje

TV-boksin käyttäminen on mahdollista, mikäli käytössäsi MeidänKuitu-valokuituyhteys ja olet hankkinut kuukausiveloituksellisen TV-lisäpalvelun. Huomioi, että TV-boksin ja kuitupäätelaitteen tulee olla kytkettynä televisioon kaapelilla, jotta palvelu toimii parhaalla mahdollisella tavalla.

Voit hallita palvelusi sisältöä ja tallenteita kätevästi boksin kauko-ohjaimella, älypuhelimen TV-sovelluksella tai Windows PC-selaimella. Tarjolla on myös runsain määrin kanavapaketteja, joiden tilaaminen onnistuu helposti boksin käyttöliittymästä. Kun tilaat tai lopetat kanavapakettitilauksia, saat niistä reaaliaikaisen vahvistusviestin sähköpostiisi. Vuokrattuasi elokuvan voit katsoa sen 48 tunnin aikana, niin monta kertaa kuin haluat. Lisää urheilua, elokuvia ja viihdettä saat tilaamalla erilaisia maksukanavapaketteja. C More Play leffa- ja sarjakirjastosta (veloitukseton lisäpalvelu C More -kanavapaketeissa) löydät muuten runsaasti sisältöä myös ilman veloitusta.

Voit tilata tai perua verkkotallennusominaisuuden boksin tai käyttöliittymän kautta milloin tahansa niin halutessasi. Minimitilausaika on yksi täysi kalenterikuukausi. TV-palvelut on maksullisia lisäpalveluita ja ne ovat voimassa toistaiseksi. Mikäli olet hankkinut TV-boksin osamaksulla, veloitamme viimeisellä laskulla loput boksin hinnasta.

TV-palvelun käyttöohjeet (pdf)

Ohjeet ARRIS TV-boxin käyttöönottoon (pdf)
 

2. WLANin käyttöohjeet

Tästä ohjeesta löydät apua langattoman lähiverkon (yleisesti käytetään myös nimitystä WLAN tai WiFi) käyttämiseen ja ongelmatilanteisiin: Vinkit WLANin käyttöön (pdf).
 

3. Reklamaatio-ohje ja vahinkoilmoituslomake

Kaivuutyöt tontilla pyritään tekemään aina niin, että tontille aiheutuva haitta on mahdollisimman pieni. Sopimus- ja tilausehtojemme mukaan Oulun Seudun Sähkö Kuitu Oy:n urakoitsija siistii ja tasoittaa kaivuujäljet konetyönä. Lopullisista vihertöistä vastaa tontin omistaja. Esimerkiksi uuden nurmikon kylväminen kaivuujäljelle kuuluu liittymän tilaajalle. Oulun Seudun Sähkö Kuitu Oy ei vastaa tontilla asennuksesta mahdollisesti aiheutuvista vahingoista istutuksille, pihateille, nurmikolle tai maassa jo oleville johdoille, putkille tai muulle vastaavalle omaisuudelle.

Mikäli mielestänne kaivuutöistä aiheutunut haitta on suurempi kuin ehdoissa on mainittu, pyydämme tekemään asiasta vahinkoilmoituksen. Vahinkoilmoitukseen tulee liittää kuvat vahingosta. Lataa vahinkoilmoituskaavake (doc)

Vahinkoilmoituksen palautus: valokuitu@oss.fi tai MeidänKuitu, Voimatie 2, 90440 Kempele. Vahinkoilmoituksen käsittelyaika on noin 14 vuorokautta.
 

4. Tietoa laskutuksesta

Miten laskutus toimii?

Laskutus alkaa, kun valokuituliittymä on kytketty käyttöön. Toimitamme ensimmäisen laskun paperisena asiakkaan postiosoitteeseen. Suosittelemme E-laskun käyttöönottoa. Ohjeet E-laskun käyttöönottoon tulevat ensimmäisen laskun yhteydessä, sen jälkeen paperilasku on maksullinen ja veloitamme siitä palveluhinnastomme mukaisen maksun. 

Mistä lasku koostuu?

Liittymismaksu: Liittymismaksu maksetaan kertamaksuna yhdessä erässä, kun asennus on tehty.

Kuukausimaksu: Liittymäsi kuukausimaksu määräytyy liittymänopeutesi mukaan ja se laskutetaan kerran kuukaudessa. Laskutus alkaa, kun liittymä on otettu käyttöön.

Huom! Jos otat valokuituliittymäsi käyttöön myöhemmin, liittymämaksu ja joko päätelaitteen kertamaksu tai kuukausierä (24 kk ajan) tulevat kuitenkin maksettaviksi heti asennuksen jälkeen.

Esimerkki: Jos otat liittymän käyttöösi heti asennuksen jälkeen ja olet valinnut päätelaitteen maksutavaksi kertamaksu, ensimmäisellä laskullasi laskutetaan:

  • liittymismaksu
  • kuitupäätelaite
  • kuukausimaksu niiltä päiviltä, kun valokuitu on ollut käytössä asennuskuukautena.

Kun liittymismaksu ja kuitupäätelaite on maksettu, maksat jatkossa vain liittymän kuukausimaksun.

Mikä on laskutusväli?
Laskutusväli on 1kk.

Haluan, että työnantajani maksaa kk-laskun, onnistuuko tämä?
Tämä onnistuu, ilmoitat vain asiakaspalveluun työnantajasi laskutustiedot. Voit tehdä ilmoituksen puhelimitse tai sähköpostilla osoitteeseen meidankuitu@oss.fi.

Miten siirryn E-laskuun?
E-laskun otat käyttöön omassa verkkopankissasi. Valitse toimittajaksi MeidänKuitu ja E-lasku toimitetaan automaattisesti verkkopankkiisi, josta voit maksaa laskun missä ja milloin tahansa. Paperilaskusta veloitamme palveluhinnastomme mukaisen maksun. 

En pysty maksamaan laskua eräpäivänä, miten toimin?
Maksamiseen ja maksuaikaan liittyvissä asioissa voit olla yhteydessä Ropo Capitalin asiakaspalveluun, josta saat henkilökohtaista neuvontaa ma-pe klo 8–20 ja la klo 10–15 puhelimitse 017 366 7000 tai sähköpostitse asiakaspalvelu@ropocapital.fi tai chatin kautta osoitteessa ropo-online.fi.

Minne olen yhteydessä, jos minulla on kysyttävää laskun sisällöstä tai haluan päivittää asiakastietojani?
Laskun sisältöön ja asiakastietoihisi liittyvät asiat voit hoitaa MeidänKuidun asiakaspalvelussa ma-pe klo 8–17, puh. 044 7344 344 tai meidankuitu@oss.fi.

Tilaa valokuitu jo tänään!

Kaapeli-TV tuo laatua katseluun

Kaapeli-TV tuo kotiisi häiriöttömät televisio- ja radiosisällöt. Tilattavissa kaikilla valokuitualueillamme.

Oulun Seudun Sähkö 100 vuotta

Tutustu 100-vuotisjuhlasivustoon